måndag 8 september 2008

Min inspirationskälla...Sundborn

Har sagt det förut & säger det igen, med risk för att bli tjatig. Men jag inspireras verkligen av hemmet i Sundborn.
När jag är in till stan brukar jag ofta kika in i butiken, Fyndhuset. Där har de bl.a textilier från Nyblom & Kollén som jag gillar & till mycket bra priser.
Sist när jag var där hittade jag den här paradhanduken & föll direkt för den...tyckte den såg ut att kunna vara från förra sekelskiftet & kändes bekant på något vis...



Det fanns även en duk i samma mönster. De passade alldeles utmärkt i mitt kök.

Letade på ett vykort jag hade köpt för ett tag sedan, från shopen i Sundborn & taadaa, tyckte ju att det kändes bekant.
Ny vecka igen & nya fynd!
Ha de gott! Kraam Pling

2 kommentarer:

Elzie sa...

Vilken paradhandduk!! Jättefin måste jag säga. Vilken tur att det finns en sån affär i närheten *s*.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Annika sa...

Å vilka vackra textilier du hittat... kanonfina... den affären skulle allt jag vill aha nära till:) Kram Annika