torsdag 4 september 2008

Gästrummet...

...på övervåningen är nog rummet som det är ljusast i här i stugan. Har tänkt att här skulle jag nog ha en plats att kunna sitta & sy på också. Det vore skönt att kunna ha symaskinen framme & ett bord som man kan klippa till tyget & nåla på. Funderar på att försöka få tag i ett gammalt skrivbord eller om jag ska ta slagbordet som står ute på logen, men det är lite jobb på det först.
Men först måste det tapetseras & målas här. Så här ser tapeten ut nu.


Och den här grå/vit randiga ska det bli...från Boråstapeter,Anno 1905.


Sängen hittade jag hos Ellos & föll för den direkt.


Över sängen hänger den här lampan som jag haft i många år & är väldigt förtjust i. Jag är svag för pärlfranslampor.


Utsikt från rummet.

Det är mycket jobb innan det här rummet är klart, så vi får se när arbetslusten faller på.
Trevlig helg på er allesammans!
Kraam Pling

3 kommentarer:

Elzie sa...

Ja men så snyggt det kommer att bli. Randig tapet vill jag ha i köket. Undrars om gubben hänger med på det *s*?
Ha en skön kväll.
Kram Elzie

Mitt hvite hus sa...

Dette kommer til å bli fint. Likte den tapeten som var også jeg da0)
Men for en utsikt fra rommet da. Nydelig=)
Gleder meg til å følge utviklingen=)
Klem

Annika sa...

Härligt med projekt... här är det lite kaos just nu.... väntar på en massa kul men värmen går före... en ful fläkt ute... men varmt ska det bli... o sen... kanske det rullar på här inne med.... tapeten var jättefin o två pärllampor har jag i mina fönster... gillar också såna.... Kram o trevlig helg..Annika